x
Weboldalunkon az alapvető működéshez és a webáruház használatához szükséges cookie-kat alkalmazunk.
Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz vagy tilthatsz le, az Adatvédelmi tájékoztatónknak megfelelően.
Termékek Menü
Itt jársz: > >

ÁSZF

Általános szerződési és felhasználási feltételek

 

1. Bevezetés
2. Vásárlás – a termék kiválasztása
3. Árak
4. Kedvezmények, kuponok
5. A rendelés elküldése
6. Rendeléskövetés
7. Fizetési módok
8. Szállítás
9. Pénzvisszafizetési garancia / elállás
10. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
11. Megrendelés módosítása, törlése
12. Panaszkezelés
13. Felelősség korlátozása
14. Jótállás, szavatosság

1. Bevezetés

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kívánsz lenni webáruházunknak, figyelmesen olvasd el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vedd igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetértesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, rendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésedre állunk.

Üzemeltetői adatok:

A cég neve: Pannum Dekor Kft.

Székhelye: 2000 Szentendre, Sas u. 13.

E-mail címe: info@asztalnok.hu

Telefonszáma: +30-6678155

Cégjegyzékszáma: 13-09-168051

Adószáma: 24820390-2-13

Bankszámlaszám: OTP Bank 11703006-20472696

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-80821/2014., NAIH-80408/2014

Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: B-1264/2014

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: Webshop Experts Kft.

Címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Cégjegyzékszáma: Cg. 09-09-020636

E-mail címe: kapcsolat@webshopexperts.hu

Telefonszáma: +36 1-234-5011

Általános adatok:

A www.asztalnok.hu webáruház által forgalmazott termékek köre: asztalterítéssel, asztalkultúrával kapcsolatos tárgyak, dekorációs termékek. 

A szállítás várható teljesítése: a webáruházba feltöltött termékek mindegyikét nem tartjuk állandóan saját készleten. A legtöbb, általunk felkínált terméket átlagosan 4-5 munkanapon belül szállítjuk, azonban egyes esetekben előfordul, hogy a rendelt termék nem érhető el a magyarországi importőrök raktáraiban sem, ebben az esetben azonban ezt feltétlenül jelezzük.

A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Megrendeléskor a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozol arról, hogy nagykorú vagy. 

A Pannum Dekor Kft. jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékcsoportokat és azok vételárát a hatályos jogszabályokkal összhangban szabadon megváltoztathatja. A változások a www.asztalnok.hu weboldalon történt megjelenítés időpontjától hatályosak.

A www.asztalnok.hu weboldalon található valamennyi tartalom (ideértve különösen: kép, szöveg, tájékoztató, termékismertető, ÁSZF, ábra) szerzői jogai - eltérő rendelkezés hiányában - térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Pannum Dekor Kft.-t illetik meg.

2. Vásárlás – a termék kiválasztása

A felső illetve oldalsó menüsorokban található linkekre kattintva megtekinthetők az áruházhoz kapcsolódó alapvető tudnivalók. A "Főoldal" linkre kattintva minden esetben az áruház kezdő oldalára léphetsz vissza, a fejléc alatti sávban a kategóriák linkjeit találhatók. A középső részen az aktuális akciókat, a kiemelt ajánlatokat és a legfrissebb termékeket láthatod, fent a fejlécben megnézheted a kosarad tartalmát.

Az áruházban lehetőség van keresésre is. Keresés esetén csak a kereső szót kell megadnia, és ha valamely termék megfelel ennek, akkor a rendszer megjeleníti.

Ha a kiválasztott terméket szeretnéd megvásárolni, akkor kattints a termék melletti „Kosár” gombra, így azt egy virtuális kosárba helyezed. A „Megtekintés" gombra kattintva megtalálod a tartalmán kívül a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt tudod ellenőrizni a rendelésed helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, amelyeket igény szerint módosíthatsz/javíthatsz.

3. Árak

Áraink, melyeket a webáruházban a termékek mellett találsz a megrendelés időpontjában érvényes bruttó listaárak, az ÁFA-t tartalmazzák. azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben azonban a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatunk az új adatokról, és ezt követően megerősítheted a rendelésed, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. 

4. Kedvezmények, kuponok

A kuponok olyan kedvezményt biztosítanak, melyek értékével – hasonlóan az ajándékutalványhoz – csökkenthető a vásárlás összege. A kuponokhoz különböző promóciók révén lehet hozzájutni. A kuponok felhasználásakor a kupon kódját kell megadni a kosár tartalma alatti üres rubrikában, majd a „Kedvezmény hozzáadása” gombra kattintva automatikusan levonásra kerül a végösszegből a kupon értéke.

A rendelés véglegesítését követően nincs mód az utalvány utólagos beszámítására. Az utalvány készpénzre nem váltható, részteljesítés nem lehetséges. A fel nem használt összegrész elveszik.

5. A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartod a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, ellenőrizted a végösszeget, és úgy döntöttél, hogy meg szeretnéd vásárolni őket, akkor egyszerűen kattints a "Pénztár" gombra.

Ezután lehetőséged van kiválasztani, hogy:

  • regisztráció nélkül szeretnél vásárolni? Ekkor csak a legszükségesebb adatokat fogjuk megkérdezni azért, hogy a rendelésed pontosan célba érjen. Regisztráció nélküli vásárlás esetén add meg nevedet, számlázási és szállítási címedet. 
  • már regisztrált vásárlóként szeretnél-e belépni? Ha korábban már vásároltál áruházunkban, akkor jelentkezz be a korábbi regisztráció során beírt e-mail címmel és jelszóval.
  • új vásárlóként akarsz regisztrálni? Ha a regisztrációt választod akkor  add meg a vásárláshoz szükséges adataidat, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezned.

A következő lépésben válaszd ki a Neked megfelelő szállítási, valamint a Fizetési módot, majd a megrendelés elküldéséhez kattints a „Megrendelés” gombra.

A rendelések feldolgozása munkanapokon 24-48 órán belül megtörténik.

A weboldalon történő regisztrációval és vásárlással kapcsolatos adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, az adatokat a Pannum Dekor Kft. csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, az Adatkezelési szabályzatának megfelelően használja fel. Az adatkezelési szabályzat ide kattintva érhető el.

Felek megállapodnak és vevő kifejezetten elfogadja, hogy vevő regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül, a vevő által megadott email címre történő küldemény kézbesítettnek minősül.

Tekintettel arra, hogy a Pannum Dekor Kft. köteles gondoskodni arról, hogy a vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után, a nyilatkozat megtételének minősülő gombot olyan felirattal látja el, amely egyértelműen jelzi, hogy a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

6. Rendeléskövetés

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kapsz a rendelés beérkezéséről és (később) egy másikat a várható szállítási időpontról. Ha nem kapsz ilyet, és a SPAM (levélszemét)-ek között sem találod, akkor hívj fel, vagy írj egy e-mailt, elkerülendő egy esetleges félreértést.

7. Fizetési módok

Áruházunkban utánvételes készpénz fizetésre, banki átutalással történő fizetésre valamint a Foxpost automatáknál bankkártyás fizetésre van lehetőség.

Banki átutalásnál az OTP Bank 11703006-20472696 bankszámlaszámra kérjük küldeni az összeget a visszaigazoló e-mailben megadott határidőre és a visszaigazoló e-mailben feltüntetett azonosító átutalási közleményben (megjegyzésben) történő feltüntetésével. Banki átutalásos fizetési mód választása esetén a termék azt követően kerül kiszállításra, hogy a termék  és a szállítási díj összege bankszámlaszámunkon jóváírásra került.

Utánvételes készpénzfizetési mód választása esetén a termék és a szállítási díj összege készpénzben fizetendő a kézbesítő futárnak.

Foxpost automatánál történő átvétel esetén ha az utánvétet választod fizetési módnak, akkor bankkártyával tudsz fizetni, készpénzt nem fogad el az automata.

8. Szállítás

Rendelésedet Budapesten átveheted személyesen, de választhatsz házhozszállítást vagy Foxpost automatában történő átvételt is.
Fizetés előre utalással vagy személyes átvételkor készpénzzel vagy Foxpost automatánál bankkártyával, valamint kézbesítéskor utánvét fizetéssel lehetséges.
A kívánt szállítási és fizetési módot a rendelési folyamat során tudod kiválasztani.

Személyes átvétel: Budapesten a Nyugati tértől 5 perc alatt elérhető eLogisztika átvételi ponton lehetséges, amely a Podmaniczky utca 43. sz. alatt található.
Az átvételi pont nyitvatartása: hétfőn 12-18h, keddtől péntekig 10-18h.
Az átvétel díja 390 Ft, azonban 5000 Ft felett ingyenes!
A helyszínen kizárólag készpénzes fizetés lehetséges, bankkártyát nem áll módunkban elfogadni.
Értesíteni fogunk, amikor csomagod az átvételi pontra megérkezett. Az átvételi ponton raktárkészletet és ügyfélszolgálatot nem tartunk fent, reklamációkezelést nem intézünk, csak a megrendelt csomagok átvételére van lehetőség. Probléma esetén telefonos ügyfélszolgálatunk áll rendelkezésedre a 30-667-8155-ös telefonszámon, munkanapokon 8-17h között.

A házhozszállítás és kézbesítés a BestPosta futárszolgálattal (GLS partner) történik.
A termékek kiszállítási ideje a feladástól számított 1-2 munkanap, melyről minden esetben e-mailben értesítünk.
Kérjük, hogy futárszolgálattal történő kézbesítés esetén olyan címet adj meg, ahol 8-17 óra között biztosan át tudod venni a csomagot.
A kiszállítás díja 15.000 Ft összegű rendelésig futárszolgálattal, előreutalással 1190 Ft.
Lehetőség van kézbesítéskor történő fizetésre is, ekkor 300 Ft utánvét kezelési díjat számítunk fel, tehát összesen 1490 Ft a szállítási díj utánvétes fizetés esetén.
 

Foxpost automatánál történő átvétel esetén ha az utánvétet választod fizetési módnak, akkor bankkártyával tudsz fizetni, készpénzt nem fogad el az automata. 
A Foxpost automatába rendelt csomag szállítás díja átutalásos fizetés esetén 699,-Ft, utánvéttel 999,-Ft.

15.000 Ft összegű rendelés felett mindegyik szállítási mód ingyenes.

Külföldre szállítás jelenleg nem lehetséges.

9. Pénzvisszafizetési garancia / elállás

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Amennyiben vásárlóként élni kívánsz elállási jogoddal, elérhetőségeink valamelyikén kérjük jelezni szándékodat. A postai úton küldött értesítőt kérjük, hogy ajánlott küldeményként add fel, mert a postára adás dátuma csak így igazolható. Ilyen esetben cégünk a postára adás időpontját veszi figyelembe. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Ha a megrendelő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszautaljuk a megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő viseli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 
A megrendelő köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
 

Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk! 
Az utánvéttel visszaküldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni.

A 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bek. alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog az alábbi esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

10. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelésed az áruházon keresztül eljuttatod hozzánk. Megrendelésed akkor lép életbe, amikor e-mail-ben a következő visszaigazolást küldjük: A megrendelés frissítésre került, jelenlegi állapot: Feldolgozás alatt.

Minden megrendelés egyedi azonosítóval (sorszámmal) van ellátva, amit belépés után vagy a „Fiók”-ra kattintva bármikor ellenőrizhetsz. Itt találhatóak a korábbi rendelések is. Minden megrendelés egy-egy szerződés, amely a vásárlás alapja. A leszállított áruról minden esetben papír alapú számlát állítunk ki, amely a csomagban található.  Az áru a vételár teljes kifizetéséig a webáruház tulajdonában marad.

11. Megrendelés módosítása, törlése

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőséged. A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor automatikus értesítést küldünk a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül létrejött szerződésnek, csupán jelzi, hogy rendelésedet rendszerünk regisztrálta és továbbította illetékes munkatársunk felé.

A rendelés teljesítésének megkezdésekor e-mailben értesítünk a teljesítés várható időpontjáról és a teljesítés megkezdésének tényéről („A megrendelés frissítésre került, jelenlegi állapot: Feldolgozás alatt”). Az adásvételi szerződés a Felek között ezen értesítés közlésével jön létre. Amennyiben erről értesítést nem kapsz 48 órán belül (a munkanapok figyelembevételével), úgy ajánlattételi kötelezettségeid megszűnnek. Miután a második e-mailt megkaptad, már csak a „Kapcsolat” menüpont alatt található elérhetőségen van lehetőséged rendelésed visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor (info@asztalnok.hu).

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni.

12. Panaszkezelés

12.1 Amennyiben rendelésed kapcsán valamilyen gondot észlelsz, akkor kérjük haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal e-mail-en: info@asztalnok.hu vagy telefonon: 30-667-8155. A csomag átvételekor tapasztalt probléma esetén hívd ügyfélszolgálatunkat a 30-667-8155 telefonszámon.
Már átvett csomagok esetében kérjük, hogy e-mailben jelezd cégünk felé az alábbiakat:

  • a megrendelő neve
  • a megrendelés száma
  • a panasz leírása

Tájékoztatunk, hogy a panasz elutasítása esetén panaszoddal az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésedre:

12.2 Békéltető testület

A fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli, békés rendezése céljából eljárást kezdeményezhetsz a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes békéltető testületnél valamint fordulhatsz a Pannum Dekor Kft. székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefon: +36 1 269 0703
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

12.3 Online vitarendezési platform

Panaszod rendezése érdekében választhatod továbbá az Online Vitarendezési Platform eszközét, amelyet az alábbi linken érhetsz el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
A Pannum Dekor Kft. e-mail címe: info@asztalnok.hu
Az Online vitarendezési platform egy olyan alternatív (nem bírósági) panaszkezelési módszer, melyben a fogyasztó és a Pannum Dekor Kft. között online megkötött szerződésekkel összefüggő fogyasztói jogvita rendezésére irányuló kommunikációt a felek ezen a platformon keresztül bonyolítják.

12.4 Fogyasztóvédelmi Hatóság - 2017-től Járási hivatalok

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt, feladatait elsőfokú hatóságként a területileg illetékes járási hivatal látja el.
Panaszoddal 2017. január 1-jétől a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes szervhez fordulhatsz.
Elérhetőség: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

13. Felelősség korlátozása

A Pannum Dekor Kft. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza az asztalnok.hu akadálytalan működését és a vásárlást,
  • bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon,
  • bármely levél – függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett –, de főleg bármilyen adat elvesztése,
  • bármely szoftver nem megfelelő működése,
  • bármilyen programhiba, abnormális esemény, vagy technikai hiba következményei.

A Pannum Dekor Kft. nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami az Asztalnok áruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

Az Asztalnok Webáruházat működtető Pannum Dekor Kft. nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetében, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

14.  Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

 14.1 Kellékszavatosság

Ön a Pannum Dekor Kft. hibás teljesítése esetén a Pannum Dekor Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Ön érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Pannum Dekor Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Pannum Dekor Kft. költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ön a választott kellékszavatossági igényéről egy másikra is áttérhet (pl. kijavítás helyett kicserélést kérhet), az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Pannum Dekor Kft. adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Pannum Dekor Kft-vel. Fogyasztóval kötött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

Ön közvetlenül a Pannum Dekor Kft-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Pannum Dekor Kft-től vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Pannum Dekor Kft. csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Pannum Dekor Kft. bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el, fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a kellékszavatossági igény a teljesítéstől számított két év alatt évül el.

Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

14.2. Termékszavatosság

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (fogyasztó). A termék (ingó dolog) hibája esetén Ön, amennyiben fogyasztónak minősül – választása szerint – a 14.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.

Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Pannum Dekor Kft.) szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (Pannum Dekor Kft.) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Pannum Dekor Kft.) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

14.3 Jótállás ( garancia)

A Pannum Dekor Kft. a 151/2003. IX.22. Kormányrendelet alapján, illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkeket (10 000 Ft feletti értékű termékekre) nem forgalmaz a webáruházában, így jótállási kötelezettsége nem áll fent.

Szavatossági igények érvényesítése

Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:

Név: Pannum Dekor Kft.
Cím: 2000 Szentendre, Sas u.13.

E-mail: info@asztalnok.hu

Jelen Általános Szerződési feltételek letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el: letöltés.